UNA NOVA ESTACIÓ DE CÀRREGA ULTRARÀPIDA I DOS AUTOBUSOS TOTALMENT ELÈCTRICS PER A TMB

UNA NOVA ESTACIÓ DE CÀRREGA ULTRARÀPIDA I DOS AUTOBUSOS TOTALMENT ELÈCTRICS PER A TMB

Barcelona incorpora dos nous autobusos articulats 100% elèctrics, els primers de 18 metres de llarg i zero emissions de tota España. L’empresa Solaris ha sigut l’encarregada de la fabricació d’aquests dos vehicles que es preveu que puguin transportar passatgers en un parell de mesos.

El sistema permetrà cobrir la línia H16 des del Fòrum fins a la Zona Franca, on s’ha instal·lat una estació de càrrega ultraràpida de la companyia elèctrica espanyola Endesa. Així doncs, s’aprofitaran els minuts de parada habituals a l’estació de final de trajecte per carregar un 80% de la bateria entre 5 i 8 minuts. D’aquesta manera els autobusos necessiten bateries menys grans i pesades per complir la seva funció, fet que redueix el consum elèctric en cada viatge i suposa un desgast menor d’elements com les rodes o els frens.

L’autobús disposa de sensors als dos extrems. El que té a la part davantera informa del que succeeix per sota de l’estació de càrrega i el de darrera avisa quan el pantògraf es pot desplegar per tal d’acoblar-se amb l’estació. Aquest és un procés totalment segur en què no hi ha cap tipus de risc per als passatgers que pugin o baixin del vehicle durant el procés de càrrega.

Aquest mètode consta d’una estació de càrrega d’uns 4 metres d’alçada i 400 quilovats de potència que es connecta a l’autobús gràcies a un braç retràctil que acciona el conductor i amb què es recarrega la bateria, dotant-la d’una autonomia de fins a 16 hores de circulació continuada. Tot i així, es preveu que la bateria mai baixi del 40% de la càrrega. Al mateix temps, l’estació envia informació a Endesa sobre l’autobús que es comparteix amb TMB (soci conjuntament amb Endesa de LIVE) per tal de tenir controlat el vehicle en tot moment. Es preveu la instal·lació d’una altra estació de càrrega ultraràpida al Parc del Fòrum i d’aquesta manera tenir coberts els dos extrems de la ruta.

Amb aquests dos nous autobusos, la ciutat de Barcelona torna a ser pionera en noves estratègies per aconseguir un transport públic més sostenible dins el marc del projecte Zeus. Finançat per la Unió Europea, hi participen 10 ciutats del continent i pretén la introducció d’autobusos elèctrics per tot el territori europeu.

2

Close Menu