“Think Blue. representa l’aposta de Volkswagen per liderar la mobilitat sostenible a nivell mundial”

Volkswagen arrenca la primera edició dels Premis Think Blue., guardons que volen reconèixer les entitats i persones que hagin demostrat la seva capacitat d’innovació i emprenedoria en energies renovables i mobilitat sostenible. En aquesta primera edició han rebut més de 50 inscripcions de projectes molt diversos i interessants, i el proper 2 de juny es celebrarà la gala de lliurament a Madrid.

Hem parlat amb Bàrbara Santos, responsable de Think Blue, Volkswagen Espanya perquè ens avanci les novetats d’aquesta iniciativa.

/ ¿Amb quin objectiu neixen els Premis Think Blue?

Neixen com un pas més en el compromís de Volkswagen de fomentar la mobilitat sostenible i la conscienciació en valors mediambientals. Es premiaran amb fins a 5.000 euros aquelles iniciatives en curs o que s’han realitzat en els últims tres anys que hagin suposat un abans i un després en l’àmbit de la gestió mediambiental, el consum d’energia sostenible i la mobilitat sostenible.

/ A qui van dirigits els premis?
Els premis compten amb tres categories: premi a la investigació, premi a la innovació i premi a la trajectòria. La candidatura a la investigació s’adreça a joves o equips emprenedors d’entre 18 i 35 anys. El premi a la innovació es dirigeix a un projecte que crei tendència en energia neta i mobilitat sostenible i, finalment, la categoria a la trajectòria és un premi de reconeixement a una trajectòria professional dedicada a les energies renovables i a la mobilitat sostenible.

/ Us han sorprès els projectes que heu anat rebent fins al moment? Són un bon reflex del que ens depara la mobilitat sostenible?

Hem rebut candidatures molt interessants i de diversos països. Efectivament, es tracta d’una bona mostra d’idees i projectes no només relacionats amb la mobilitat sostenible, sinó també amb les energies renovables o la sensibilització en l’àmbit del medi ambient, per exemple.

/ Qui forma part del jurat?

Tenim l’enorme sort de comptar amb un jurat de luxe. Formen part del jurat representants del Tercer Sector, professors de Medi Ambient i d’Emprenedoria d’escoles de negocis i universitats, i periodistes especialitzats, a més de directius de Volkswagen. En aquest sentit, comptem amb la participació d’Alejandro Lago, director de la Càtedra UNESCO de Territori i Medi Ambient de la Universitat Rei Juan Carlos; Pedro Nueno, professor del Departament d’Iniciativa Emprenedora de l’IESE; o Francesc Xavier Penyes, professor del Dept. Químic i Edafologia de la Universitat de Navarra.

/ Quin és el compromís de Volkswagen cap a la sostenibilitat? Us poden ser útils les iniciatives plantejades per aconseguir aquests objectius?

Think Blue. representa l’aposta de Volkswagen per liderar la mobilitat sostenible a nivell mundial, amb uns objectius que van molt més enllà del fet de posar la tecnologia al servei de la protecció del medi ambient. A més del desenvolupament de models més ecològics i programes de conscienciació, s’inclouen noves formes de mobilitat i iniciatives com el Think Blue. Factory, que busca una producció més respectuosa amb el medi ambient, o els Boscos Think Blue., Un programa en el qual Volkswagen planta un arbre per cada vehicle venut a Espanya.

Close Menu