SEAT crea una unitat de negoci per impulsar la mobilitat urbana i presenta el seu concepte d’e-Scooter

SEAT crea una unitat de negoci per impulsar la mobilitat urbana i presenta el seu concepte d’e-Scooter

  • EAT Urban Mobility se centrarà en el desenvolupament de solucions de mobilitat urbana
  • La companyia presenta el seu e-Scooter concept 100% elèctric
  • SEAT mostra el nou e-Kickscooter concept
  • El Smart City Expo World Congress de Barcelona ha estat l’escenari escollit per presentar aquestes novetats

En el marc de la IX edició de l’Smart City Expo World Congress, SEAT ha presentat, avui, un gran avanç en la seva estratègia de mobilitat urbana amb un triple anunci: la creació d’una nova unitat estratègica de negoci, SEAT Urban Mobility, el seu nou e-Kickscooter concept i la primera e-Scooter concept elèctrica en els gairebé 70 anys d’història de la companyia.

Aquesta nova unitat de negoci integrarà totes les solucions de mobilitat, tant de producte com de serveis i plataformes i liderarà el llançament de l’e-Scooter que arribarà al mercat el 2020. A més, sota aquesta nova àrea també s’inclourà el nou e-Kickscooter concept, que complementa el portfolio que es va iniciar amb el SEAT EXS el 2018. La gamma de productes està dissenyada per client final (propietat), així com per a flotes i serveis compartits (per ús).

En aquesta línia, SEAT Urban Mobility seguirà analitzant juntament amb els representants de les ciutats i les administracions públiques la idoneïtat d’un vehicle “ingenyeritzat” per a la mobilitat urbana com el concepte SEAT Minimó, presentat en l’última edició de el Mobile World Congress.

SEAT Urban Mobility també integrarà Respir, la plataforma de carsharing que actualment presta servei a Madrid i des de fa uns dies també a l’Hospitalet de Llobregat. Respir compta amb una flota sostenible de vehicles propulsats per gas natural comprimit (GNC) i properament inclourà també el nou Mii elèctric. La nova unitat de negoci també gestionarà el kicksharing que SEAT ofereix al costat de la start-up UFO. També comptarà amb el suport del nou centre de desenvolupament software de la companyia, el SEAT: CODE.

Luca de Meo, president de SEAT, ha destacat durant la roda de premsa que ha tingut lloc aquest matí que “aquesta unitat de negoci estratègica ens permetrà orientar-nos cap a les noves necessitats de mobilitat dels ciutadans. SEAT és el centre de competències de micromobilitat per a tot el Grup Volkswagen, i això inclou el desenvolupament de productes dissenyats específicament per a la mobilitat urbana per a totes les marques de Grup, no només per a SEAT. A més, desenvoluparem serveis i solucions de mobilitat per a clients particulars i flotes compartides “.

Presentació de l’SEAT e-Scooter concept

SEAT ha mostrat avui el seu e-Scooter concept 100% elèctric amb un disseny compacte basat en unes formes geomètriques estilitzades. La motocicleta que finalment es comercialitzarà, veurà la llum el 2020 i estarà disponible tant per a particulars com per a flotes destinades a serveis compartits. SEAT està treballant en un acord de col·laboració amb el fabricant barceloní Silence, que seria l’encarregat de produir-les en la seva planta de Molins de Rei (Barcelona).

El nou responsable de Mobilitat Urbana de SEAT, Lucas Casasnovas, ha afirmat que “volem convertir-nos en un aliat per a les ciutats i el SEAT e-Scooter concept és la resposta a la demanda dels ciutadans per a una mobilitat més àgil. La col·laboració amb Silence és un exemple de que la cooperació entre partners ens permet ser més eficaços “.

L’e-Scooter concept compta amb un motor de 7kW de potència nominal amb pics de 11kw (14,8 CV), equivalent a 125cc, que ofereix un parell motor màxim de 240 Nm. La motocicleta arriba a una velocitat màxima de 100 km / h, suficient per arribar als 50 km / h amb només 3,8 segons. A més, compta amb una autonomia de 115 quilòmetres segons el test WMTC.

La bateria es pot extreure i carregar còmodament a casa o a carregadors públics i el cost estimat de càrrega és assequible per a tots els clients ja que serà de 0,7 € cada 100 quilòmetres. A més, el eScooter concept compta amb capacitat per emmagatzemar dos cascos sota el seient, està connectat i els usuaris poden rastrejar el seu nivell de càrrega o localització a través d’una app.

Nou SEAT e-Kickscooter concept

La companyia ha presentat també a l’Smart City Expo World Congress un concepte de la seva nova generació de e-KickScooter. Aquesta nova versió ofereix una autonomia de fins a 65 km, dos sistemes de fre independents i una bateria amb una capacitat molt més alta que arriba als 551 Wh. La versió actual en el mercat, el SEAT EXS, presentat el 2018 ha obtingut uns bons resultats de vendes amb més de 10.000 unitats venudes.

DGT 3.0: El cotxe connectat al servei de la seguretat viària

SEAT també ha mostrat en el seu espai el projecte DGT 3.0 en el qual col·labora amb la Direcció General Trànsit. Es tracta d’un projecte pilot que permet als cotxes comunicar-se amb els semàfors i amb els panells informatius de la carretera en temps real amb l’objectiu principal de millorar el trànsit i la seguretat viària, així com l’experiència d’usuari per part del conductor.

En els últims anys, SEAT ha intensificat progressivament la seva aposta per la mobilitat urbana i actualment ja és una unitat de negoci clau per a la companyia, començant amb la compra de Respir, el llançament de l’e-Kickscooter, el concepte SEAT mínim i ara amb la presentació del primer concepte d’e-Scooter de la història de la marca.

Close Menu