Presentació de la Plataforma LIVE: la mobilitat sostenible ha arribat per quedar-se

Presentació de la Plataforma LIVE: la mobilitat sostenible ha arribat per quedar-se

Presentació de la Plataforma LIVE: la mobilitat sostenible ha arribat per quedar-se

La Plataforma LIVE, una iniciativa d’entitats publicoprivades per a la promoció de la mobilitat sostenible a Catalunya, xifra una inversió rècord mai assolida en aquest sector de més de 300 milions d’euros, en els últims dos anys. Aquesta és una de les conclusions de la presentació de la nova Plataforma LIVE, celebrada el passat divendres al Museu del Disseny de Barcelona (DHUB) i que va estar presidida per la Segona Tinent d’Alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació de l’Ajuntament de Barcelona i Presidenta de la Plataforma LIVE, Sònia Recasens; la Directora General de l’Institut Català d’Energia (ICAEN), Mercè Rius; el Vicepresident de Transport i Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i Alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda; el Secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Enric Llebot; el Director de Relacions Institucionals de SEAT i Grup Volkswagen a Espanya, Carlos Romaní; el Director de Comunicació de Nissan Iberia, Francesc Corberó; el Mànager del Vehicle Elèctric de Renault Iberia, Luis Valerio; i el Responsable de Mobilitat Elèctrica de Volkswagen-Audi Espanya, Carlos Galindo.

Creada el 2011 per promoure la mobilitat elèctrica a Barcelona, la nova Plataforma LIVE amplia enguany el seu radi d’acció, passant de Barcelona a tota Catalunya, i incorpora altres tecnologies eficients dins els seus plans de promoció i estudi com és el gas natural vehicular.

La Tinent d’Alcalde i Presidenta de la Plataforma, Sònia Recasens, va destacar que LIVE és una revolució dins l’àmbit de la mobilitat i que vol donar el missatge que els sectors públic i privat van en la mateixa direcció per a la millora de la vida de les ciutats i dels ciutadans. “Estem en un moment important: s’ha d’aprofitar l’impuls de la indústria per a introduir-hi la innovació tecnològica”, adverteix Recasens. També, Recasens va fer referència al concepte de Barcelona com a nova capital europea de la innovació “i, en això, la Plataforma LIVE és un element molt important”.

Mercè Rius, directora general de l’Institut Català d’Energia (ICAEN), ja en termes més de país, va esmentar que Catalunya, des del punt de vista industrial, té una posició complicada, però que la Plataforma LIVE ajuda a consolidar les innovacions. “La Generalitat treballa en diferents àmbits”, explica Rius, “com ara facilitar informació al ciutadà, estendre els punts de recàrrega a tot el territori català, definir el corredor mediterrani i fomentar pràctiques eficients”. Per la seva banda, Antoni Poveda, vicepresident de Transport i Mobilitat de l’AMB, va esmentar el seu objectiu primordial: “hi ha molta contaminació en tota l’àrea metropolitana i cal que es treballi perquè es declari zona de baixes emissions. En aquest sentit, LIVE és un servei fonamental”. Finalment, el Secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Enric Llebot, va explicar que la Plataforma va en la direcció correcta per a la millora de la qualitat de l’aire, la qual cosa és l’objectiu principal de la comissió europea Juncker. Dins del seu programa, la Generalitat vol promoure la compra de vehicles verds amb subvencions, ajuts i incentius.

En el torn de paraula assignat a les empreses de la indústria del motor, on els quatre representants de cada marca van coincidir en el paper rellevant que té la Plataforma LIVE amb la mobilitat sostenible i on després d’anys de treball, avui ja és una realitat. Cada empresa va explicar com es veurien d’aquí més de 10 anys i la conclusió final va ser que, en un futur pròxim, les ciutats seran més eficients i, per tant, necessitem mobilitat com a tal i que sigui sostenible. Van destacar que, d’aquí uns anys, no serà estrany haver d’endollar el cotxe des de casa, sinó recordar el fet que els vehicles anaven sorprenentment amb fuel.

Close Menu