Mobilitat sostenible i polítiques públiq

Mobilitat sostenible i polítiques públiq

En els darrers mesos el vehicle elèctric s’ha situat en un escenari de creixent interès. Sembla ser que el 2015 ha apostat amb força per les iniciatives i modificacions de les polítiques públiques quant a mobilitat sostenible. Sense anar més lluny, al mes d’abril el BOE va publicar l’aprovació del nou Programa MOVELE, un pla de subvencions directes per a la compra de vehicles elèctrics. Amb aquesta iniciativa, els concessionaris de cotxes tenen l’obligació de facilitar als seus clients la instal·lació d’un punt de càrrega amb un cost màxim de 1000€ per vehicle per a totes les categories, excepte en el cas dels quadricicles L6e i L7e. Tot i l’inquestionable incentiu que suposen aquestes ajudes, des del Sector i la Plataforma LIVE es reclama als responsables estatals una estabilitat en el temps amb aquest tipus de programes.

Just al mes de maig, coincidint amb el Saló Internacional del Automòbil de Barcelona, des del Ministeri d’Hisenda es va anunciar una altra mesura de recolzament als vehicles de baixes emissions: la reducció a l’IRPF corresponent de fins al 30% per tots els empleats que utilitzin vehicles elèctrics de baixes emissions en flotes d’empreses. Concretament, aquesta rebaixa fiscal en rendiment del treball serà del 30% en el cas de cotxes elèctrics o híbrids endollables, del 20% per a turismes híbrids de gas, i del 15% per als que tinguin una emissió de CO2 inferior als 120 grams per quilòmetre recorregut.

Catalunya i Barcelona també han estat el focus d’atenció quant a mesures d’impacte sostenible amb l’aprovació de la gratuïtat dels peatges públics al territori per als vehicles elèctrics, una iniciativa aprovada al juny per la Generalitat que beneficiarà a més de 3100 vehicles elèctrics. La mesura, que es posarà en marxa a partir del 15 de setembre d’aquest any, s’aplicarà a tots els accessos a Barcelona: la C-16, inclosos els túnels de Vallvidrera, la C-32 tant en el tram del Maresme com el del Garraf, i al peatge de la C-33 Mollet. De la mateixa manera l’Ajuntament de Barcelona ha modificat les ordenances fiscals permeten ara el estacionament amb vehicle elèctric en zones regulades (àrees blaves i verdes) a cost zero a residents i no residents a la ciutat, així com permetre l’estacionament gratuït durant 6 hores per flotes professionals elèctriques. La Plataforma LIVE ha treballat activament amb totes aquestes entitats, incentivant i assessorant sobre el impuls d’aquestes mesures. Se’ns dubte des de la Plataforma s’identifiquen aquestes mesures i iniciatives públiques com a elements clau per tal de seguir consolidant el creixement continuat dels vehicles elèctrics i sostenibles.

Close Menu