La motocicleta elèctrica com a vector de canvi en els hàbits de mobilitat

En el marc del Dia Mundial del Medi Ambient, el dijous 5 de juny, es va a dur a terme el I Simposi sobre moto i mobilitat urbana al Museu de la Moto de Barcelona, on el director executiu del projecte LIVE, Ramon Pruneda, va exposar els diferents vectors de canvi en els hàbits de mobilitat que aporta la motocicleta elèctrica. L’estratègia del vehicle elèctric i de les empreses del sector de la energia és la distribució i l’emmagatzematge d’aquesta, per tant la possibilitat de potenciar l’ús de noves fonts d’energia i generació distribuïda sobre noves xarxes intel·ligents (Smart Grids). En aquest canvi, també s’ha de destacar la transformació tecnològica respecte les energies de propulsió que viurem en els pròxims anys: “tindrem una combinació d’energies de propulsió”, va afirmar Pruneda.

També, les vendes de motocicletes elèctriques van en augment i van guanyant terreny de mica en mica en la quota de mercat. Els motius d’aquest canvi són l’augment de l’IVA, l’encariment de l’impost de matriculació i l’elevat preu de la benzina. En el cas de les motocicletes elèctriques s’han donat a conèixer condicions més favorables: en la majoria de municipis gaudeixen d’un impost de circulació reduït, suposen menys costs de manteniment i, sobretot, amb 30 cèntims es recorren 100 kilòmetres, en comparació amb els 3,50€ de les de benzina.

Pruneda va exposar els projectes que estan en marxa des de la Plataforma LIVE per intervenir en aquests vectors de canvi. La comunicació i difusió de les tecnologies i productes i la creació d’incentius i regulacions incentivadores d’aquestes tecnologies netes són aspectes clau en aquest procés. Un dels projectes importants que està impulsant l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana és el desplegament d’una xarxa de punts de recàrrega ràpida, on s’espera que sigui un punt d’inflexió en el mercat sobretot dels cotxes i vehicles comercials/professionals.

A dia d’avui, trobem certs paràmetres que afecten a la mobilitat dins de les ciutats com és el cas de Barcelona: l’estacionament i ocupació de les motocicletes a la via pública; i la contaminació acústica i les emissions de CO2 i altres contaminants. Les solucions que dóna la motocicleta elèctrica són: la ordenació d’estacionaments; els nous serveis d’operadors de mobilitat (com punts de recarrega en pàrkings soterranis); l’afavoriment de nous serveis de tipus Sharing; etc. Les motocicletes elèctriques es presenten com una de les millors solucions per reduir la contaminació, tenint en compte també la contaminació acústica, que genera el transport a les zones urbanes.

Close Menu