Híbrid endollable, el primer pas cap a l’elèctric pur
Híbrids endollables, el primer pas cap a l'electificació total

Híbrid endollable, el primer pas cap a l’elèctric pur

Els cotxes híbrids endollables són una bona alternativa com a primer pas cap a l’electrificació total. 

Vull un cotxe elèctric, però em fa por quedar-me sense bateria

La novetat genera dubtes i, tot i que cada dia en sabem més dels cotxes elèctrics, alguns usuaris pateixen ansietat per autonomia.  Tenim un ventall ampli de raons per decantar-nos per un elèctric pur i te les expliquem totes al nostre article.

Però si encara tens dubtes, la primera i millor opció és l’híbrid endollable, és a dir, PHEV.

Aquests vehicles són una combinació entre els cotxes elèctrics i els híbrids normals o anomenats HEV. Aquests últims disposen d’un motor de combustió normal i un motor elèctric. Ambdós combinen el seu treball perquè la circulació es faci de la manera més eficient possible, aconseguint el menor consum i les mínimes emissions.

Els PHEV, en canvi, tenen una bateria que dona energia al motor elèctric i la seva capacitat marcarà l’autonomia del cotxe per circular només en EV. Aquest motor elèctric predomina durant la conducció i es combina amb el motor de combustió tradicional quan la càrrega de la bateria s’esgota. Es pot carregar com en un cotxe elèctric, endolla i llestos..

Amb etiqueta ZERO emissions o amb etiqueta ECO

En funció de la seva autonomia els PHEV poden disposar de l’etiqueta ECO, en cas de poder circular en elèctric menys de 40 Km. i de l’etiqueta ZERO emissions si superen aquesta xifra.

Això vol dir que els híbrids endollables amb una autonomia superior a  40 Km no estan afectats per les restriccions de trànsit en episodis d’alta contaminació a les grans ciutats. També poden circular pel carril bus-VAO en qualsevol situació, aparcar a les zones verdes i blaves de forma gratuïta fins a 2 hores i disposar dels peatges gratuïts de dilluns a divendres, avantatges aplicats als cotxes elèctrics.

Independentment de l’etiqueta també poden aparcar i carregar de franc en els punts de càrrega públics habilitats pels ajuntaments i els centres comercials.

Tenir el distintiu ZERO emissions evita pagar l’impost de matriculació i rebaixa considerablement el de circulació, fins a un 75%.

Què passa si em quedo sense bateria?

Els híbrids endollables connecten de manera automàtica el motor de combustió en el moment que s’esgota la bateria que alimenta el motor elèctric. D’aquesta manera no has d’estar pendent ni patir per la possibilitat de quedar-te al voral

Els PHEV són ideals per a trajectes curts de dilluns a divendres on la distancia per anar a treballar o fer gestions rondi els 40 Km. Si aquest és el teu cas, vol dir que no gastaràs ni un cèntim benzina entre setmana i que només invertiràs en la teva mobilitat 1 euro d’electricitat al dia per carregar la bateria si ho fas a casa o a la teva plaça d’aparcament amb tarifa normal i 0,40€ amb tarifa reduïda.

Suavitat i potència elèctrica

Com passa amb els cotxes elèctrics purs la suavitat i la comoditat imperen dins i fora del vehicle quan circules en EV. El silenci del motor sumat a l’automatisme fa que et retrobis amb una conducció tranquil·la i relaxada, sense estrès, ideal per apaivagar els nervis al volant.  A més a més, s’ha d’afegir que mentre el PHEV circula en modalitat elèctrica no contamina ni fa soroll, per tant, ajuda a millorar l’aire que respirem i disminueix l’ambient sonor del trànsit.

Durant la conducció elèctrica la potencia s’obté a l’instant, sense necessitat de revolucionar el motor. L’acceleració és immediata i dona resposta activa als conductors més exigents.

La combinació de dos mons

Els PHEV estan dissenyats per prioritzar la conducció elèctrica i l’eficiència energètica.

Mentre hi hagi bateria el seu funcionament serà sempre en EV i en el moment que s’acabi passarà a la modalitat híbrida, on el motor de combustió mourà el vehicle a la vegada que anirà carregant la bateria per poder utilitzar-la immediatament quan les exigències del pedal de l’accelerador disminueixin. S’ha de sumar també la regeneració de cada frenada, és a dir, quan desaccelerem el cotxe genera energia que la transmet a la bateria. Aquesta eficiència redueix considerablement el consum de combustible en conducció tèrmica. En general, els híbrids endollables consumeixen menys que els híbrids normals.

La combinació d’aquests dos mons treballa en sintonia per optimitzar el rendiment, l’eficàcia i el consum.

Pugen els ecològics

Segons dades de la Federació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (ANFAC), les matriculacions de vehicles elèctrics, híbrids i de gas van créixer un 65% en el mes de març respecte al mateix mes de l’any anterior. Això ha fet tancar el primer trimestre de 2019 amb un total de 35.230 vehicles ecològics matriculats, el que representa un augment del 50% respecte al 2018. Al març la Comunitat de Madrid ha incrementat les seves compres de vehicles elèctrics i híbrids endollables en un 219% fins a les 1.344 unitats. Acapara el 60% de ventes a Espanya, seguida de Catalunya i el País Basc.

Electricitat vs. Benzina

La benzina està pels núvols. Va apujar el preu durant la Setmana Santa i la previsió segueix a l’alça. Omplir el dipòsit costa cada dia més. L’estalvi que suposa passar-se a l’elèctric és molt considerable. Si al mes amb un cotxe de combustió i un ús normal gastem al voltant de 120 € en benzina, amb un elèctric pagaríem 10,32 € d’electricitat per fer els mateixos Km. Fer el pas cap a l’electrificació està a les nostres mans i ara amb els ajuts i incentius de les administracions ja no tenim excuses. Pots consultar-les al nostre apartat sobre ajuts i incentius.

Close Menu