ELS COTXES ELÈCTRICS, ELS GRANS PROTAGONISTES DEL SALÓ DEL AUTOMÒBIL DE PARÍS

El Saló de l’Automòbil de París es va consolidant any rere any com una de les cites preferides per les marques del sector per mostrar les seves grans novetats i poder realitzar les seves millors presentacions. Això genera una gran expectació per part de la premsa i els entesos que es transmet a tots els amants de l’automòbil. Però si per alguna cosa ha destacat l’esdeveniment en aquesta edició ha estat per les grans novetats mostrades per les marques en la seva aposta per una mobilitat 100% elèctrica. Fent un repàs al que han desvelat cadascun dels majors fabricants al llarg de les dues setmanes que ha durat el Mondial Auto, us ho hem dividit en dues categories.

1. El futur ja és aquí

El primer que cal destacar del saló són tres presentacions molt impactants que van portar-nos directament al futur de la mobilitat: la del nou Volkswagen I.D., la del Renault Trezor Concept i la del Mercedes SUV EQ. Tres vehicles que semblen extrets de pel·lícules de ciència ficció i que van atreure totes les mirades des del primer moment amb les seves línies futuristes i els seus acabats brillants.

L’I.D. ha sigut concebut com a nou model franquícia de la marca alemanya i pretén ser un dels més venuts del seu segment en els propers anys, recollint el testimoni de súper vendes com el Beetle o el Golf. A l’igual que el Mercedes SUV EQ, tots dos obren un nou segment en què les dues marques alemanyes aposten fort per una nova línia de models elèctrics que sortiran en els pròxims 10 anys. Ambdós models també tenen en comú una innovadora conducció automàtica que es podrà utilitzar en funció de la legislació de cada país. L’EQ també incorpora una gran novetat pel que fa a la recàrrega de les bateries ja es fa sense necessitat de cap cable, simplement utilitzant una plataforma que se situa a sota del vehicle i funciona per inducció.

Per la seva part, el Trezor Concept és un vehicle d’autor dissenyat per Laurens Van der Acker. Les seves dues bateries es reparteixen per equilibrar el pes en un motor de 350 cavalls que li donen l’acceleració d’un formula E. Quan passem a l’interior, tots tres models han sigut dissenyats amb una voluntat clara de fer un canvi cap a un nou tipus de ‘concept car’. Les pantalles tàctils seran una de les majors novetats en els propers anys i seran comunes en quasi totes les marques, es reparteixen per l’estança i ens aporten tot tipus d’informació sobre el vehicle.

2. Novetats que ja són una realitat

En aquest segon grup et parlarem de dos models que ja pots trobar al mercat: el Renault ZOE millorat i el nou Opel Ampera-e. En el cas del ZOE ens trobem davant d’un dels pioners de la mobilitat elèctrica i un dels elèctrics més venuts els darrers anys. Renault ha aconseguit ampliar la seva autonomia fins als 400 km duplicant el seu radi d’acció per cada recàrrega. Com ja et vam comentar en l’article sobre el ZOE, aquests nou model vol aprofitar molt millor la xarxa de punts de recàrrega amb els sistemes Z.E. Link i Z.E. pass, molt pràctics sobretot si necessites fer un viatge llarg. L’Ampera-e significa l’estrena d’Opel per la porta gran en la mobilitat 100% elèctrica. Amb els seus 500 km d’autonomia, un motor de 240 cavalls i 150 km/h de velocitat màxima, L’Ampera-e és un cotxe modern i urbà d’aspecte robust i súper connectat. La mobilitat elèctrica ja és una realitat que suma kilòmetres, models i autonomia.

La mobilitat elèctrica ja és una realitat que suma quilòmetres, models i autonomia i és un fet constatable que les marques s’estan preparant per a una gran transformació industrial del sector automòbil (Connected & autonomous car) que anirà de la mà d’una aposta per vehicles més nets.

Close Menu