El sector comercial aposta pel vehicle elèctric

El sector dels vehicles comercials segueix produint novetats en cadena. Totes les grans marques continuen renovant les seves petites i grans furgonetes, les vendes en aquest segment no deixen de créixer i els nous models són un compendi gairebé perfecte de prestacions i tecnologia.

Aquest estiu ha arribat la nova Opel Vivaro, totalment renovada en dues altures, quatre configuracions, amb dos motors i quatre potències. La nova Vivaro ha guanyat 216 mil·límetres tant en altura com en longitud pel que fa a la generació anterior, i és tot una síntesi de versatilitat i tecnologia. Incorpora el sistema Opel IntelliLink, que integra les funcions d’un smartphone en la pantalla tàctil de gran resolució i set polzades, amb mans lliures i bluetooth. L’Opel Vivaro acaba de guanyar el Premi EcoMotor al millor vehicle comercial, guardó que se li va lliurar en el passat Saló de l’Automòbil de Madrid.

A la factoria que el grup PSA posseeix a Vigo s’encadella la versió elèctrica del polivalent Citroën Berlingo. Desenvolupat en col·laboració amb la Xunta de Galícia, la seva carrosseria ha substituït el seu motor propulsor convencional per un motor elèctric de tecnologia Mitsubishi i que aporta una potència equivalent a 67 cavalls, la qual cosa permet arrencar el Berlingo completament carregat en un pendent de fins al 25%. La seva càrrega útil és de 673 quilos, disposant d’un espai de 3,7 metres cúbics. La seva bateria pot recarregar-se en un endoll domèstic, procés que dura entre 8,3 i 15 hores, o bé amb un carregador ràpid que garanteix el 80% de la recàrrega en només mitja hora de connexió. Amb una recàrrega completa, el Citroën Berlingo E és capaç de recórrer fins a 170 quilòmetres de distància.

I per acabar, no podem passar per alt la nova Nissan e-NV200, que incorpora al vehicle comercial l’experiència de la signatura japonesa amb el model Leaf, amb un motor 100% elèctric. Per tant, la despesa en manteniment és un 40% inferior al model dièsel, i el cost de l’electricitat oscil·larà entre 1 i 2 euros cada 100 quilòmetres, segons pregona la marca. La xifra oficial d’autonomia del vehicle és de 170 quilòmetres, que haurien de ser més que suficients per a un ús diari en una ciutat, sense grans desplaçaments fora d’ella. Els temps de recàrrega de la bateria va des de les vuit hores, en un endoll convencional, fins a la mitja hora on es pot carregar fins al 80% de la bateria si utilitzem una presa de càrrega ràpida. Amb les diferents configuracions de compra que té el vehicle, inclòs el lloguer de les bateries, i amb les ajudes al vehicle elèctric, la e-NV200 pot arribar a valdre poc més de 13.000 euros.

Close Menu