El Bicing elèctric es posarà en marxa a finals d’any

A finals d’any es posarà en marxa a Barcelona el Bicing elèctric amb 300 bicicletes, amb un disseny semblant però de color blanc, que estaran repartides entre 45 estacions, segons ha anunciat l’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, aquest dimecres a la roda de premsa de presentació.

El nou servei, el qual l’abonament tindrà un cost de 14 euros anuals més el pagament per l’ús amb un límit d’entre 7.000 i 8.000 abonaments, neix com a complement al Bicing actual amb la voluntat de millorar l’eficiència del servei, on facilitarà els viatges més llargs i de pujada, a la vegada que es potencia la imatge de Barcelona com a ciutat capdavantera de les Smart Cities. Amb aquesta prova pilot, que es realitzarà fins al març de 2017 i es desplegarà en dues fases –al desembre amb 150 bicicletes i al gener de 2015 amb les restants–, el consistori busca consolidar aquest vehicle com un mitjà de transport integral a la ciutat. L’objectiu del projecte és que actuï com a multiplicador del nombre d’usos diaris de la bicicleta a la ciutat.

Segons ha explicat la segona tinent d’alcalde, Sònia Recasens, la prova té un cost d’uns cinc milions d’euros –un milió corresponent al funcionament, 2,3 milions d’euros al cost durant la prova pilot i 2,1 milions de manteniment–, dels que preveu recaptar 650.000 euros d’ingressos. De les 45 estacions –600 ancoratges–, 32 formen part de la xarxa de B:SM i es situaran dins de pàrquings subterranis, alhora que s’aprofita la vigilància per minimitzar l’efecte del vandalisme, i 8 estacions en aparcaments privats i 5 més a peu de carrer. La ubicació de les estacions dins dels pàrquings permetrà aprofitar els 250 punts de recàrrega elèctrica ja existents, la qual cosa evitarà costs en la construcció de noves estacions amb un sistema de recàrrega al carrer.

Les bicicletes, que estan fabricades a Catalunya i tenen un pes màxim de 23 quilos, podran circular pels carrils bici habituals i arribar a una velocitat de 25 kilòmetres per hora. El temps de recàrrega completa seran de dues hores i la vida útil de la seva bateria de liti serà de 20.000 kilòmetres i estarà incorporada al xassís. El funcionament de les bicicletes elèctriques estarà del tot integrat amb el Bicing normal i compartiran el mateix horari, servei informàtic, atenció al client i serveis que proporciona la “app”, a més hi haurà furgonetes adaptades al servei elèctric per reposar vehicles i realitzar el manteniment.

L’alcalde Trias ha celebrat que, des de la implantació al 2007, el Bicing s’ha consolidat com “el mitjà de transport més eficient i respectuós amb el medi”, i l’arribada de la bicicleta elèctrica suposa un pas endavant per fer de Barcelona una ciutat més sostenible i líder dins de les Smarts Cities. El director general de Clear Channel España –l’empresa que gestionarà el servei–, Alberto Cáceres, ha dit que aquest projecte es una mostra de col·laboració publicoprivada i d’innovació en el teixit empresarial català, i intentaran exportar el model a altres països.

Informació addicional: El Bicing elèctric es posarà en marxa a finals d’any

Close Menu