Canvis en els hàbits de conducció del vehicle elèctric

SEAT ha posat en marxa la segona fase de cessió de vehicles elèctrics a empreses i institucions per analitzar els canvis en els hàbits i estils de conducció respecte als cotxes de combustió.

Una de les empreses que participa en aquesta iniciativa és Endesa, que serà la primera companyia en incorporar a la seva flota els dos prototips de SEAT, el León TwinDrive Ecomotive i l’Altea XL Electric Ecomotive. Vuit empleats de la companyia seran els encarregats de testar els nous models.

Segons el conveni, els treballadors disposaran dels vehicles al llarg d’un any en períodes de tres mesos per a cada conductor. L’acord defineix tres entorns de circulació (urbà, interurbà i comarcal) i un mínim de quilòmetres diaris, per tal d’aconseguir el màxim d’informació rellevant referent a l’ús dels vehicles.

Els dos prototips de SEAT són els precursors d’una gamma completa i moderna que oferirà un ampli ventall de tecnologies alternatives. El León TwinDrive Ecomotive és un híbrid endollable que permet conduir de manera totalment elèctrica o híbrida, aconseguint una autonomia de 52 kms en mode elèctric i una velocitat màxima de 120 km/h en aquest mateix mode. En el cas del mode híbrid, pot arribar a assolir una velocitat de 170 km/h. Pel que fa l’Altea XL, és el primer vehicle espanyol 100% elèctric, que permet una velocitat punta de 135 km/h. Entre les seves novetats destaca una aplicació per smartphone que facilita el control de les recàrregues del vehicle i de la seva preclimatització, així com les cèl·lules fotovoltaiques que ajuden a reduir el consum del vehicle en el moment de la seva climatització.

Amb les conclusions que rebi SEAT d’Endesa i altres institucions que hagin testat també els vehicles, la companyia podrà recollir dades d’ús dels usuaris abans d’iniciar la fabricació dels vehicles elèctrics en sèrie i, per tant, tindrà l’opció de millorar la satisfacció final del futur conductor d’aquests vehicles.

Close Menu