Barcelona dóna la benvinguda al Bicing elèctric
Xavier Trias presenta el Bicing elèctric

Barcelona dóna la benvinguda al Bicing elèctric

Es va iniciar a Barcelona el Bicing elèctric amb la primera fase de la prova pilot, la qual posarà al carrer 23 estacions i 150 bicicletes i hi podran accedir un total de 1.500 abonats al sistema convencional. A partir de finals de gener, la prova doblarà l’oferta i s’ampliarà fins a 46 estacions i 300 bicicletes, amb un total de 4.000 abonats.

Per ser usuari del Bicing elèctric cal ser abonat al servei convencional, un requisit que premia la fidelitat al sistema. Més enllà dels 4.000 usuaris, els que vulguin fer servir la bici elèctrica pública passaran a formar part d’una nova llista a l’espera que hi hagi baixes al nou servei, o de la fase d’implantació definitiva, el 2017. La gratuïtat del Bicing elèctric durarà fins a finals de gener, excepte quan l’usuari faci ús de la bici més de mitja hora seguida. A partir del febrer caldrà pagar un suplement de 14 euros anuals, els quals s’afegiran a l’abonament normal del Bicing convencional.

Durant els dos anys que duri la prova pilot, les estacions -41 en aparcaments i 5 al carrer- reproduiran l’esquema habitual: un tòtem amb una pantalla informativa i el dispositiu per passar-hi la targeta, les barres amb 12 bicicletes –que es carreguen mentre són als ancoratges– i la novetat d’un armari on hi ha els carregadors.

Les bicicletes elèctriques tenen el quadre d’alumini, i això fa que siguin més lleugeres (23 quilos). La bateria està integrada al quadre i el motor és a la part del darrere. La bici respon al sistema de “pedaleig assistit”: per molt que s’activi el motor, només avança quan es pedaleja. Té dues marxes convencionals (canvia el plat) i tres nivells de força per al motor elèctric. A més, al manillar dret incorpora un sistema d’ajuda per arrencar, molt útil si es comença a pedalejar en pujada. Els vehicles arriben als 20 quilòmetres per hora i tenen una autonomia de fins a 40 quilòmetres. Aquesta autonomia depèn de l’ús que es faci del motor elèctric: durarà més, per exemple, si es fa servir menys el sistema d’ajuda per arrencar o si s’utilitzen els nivells baixos en mode elèctric.

Els administradors del Bicing són conscients que la majoria de les 6.000 bicicletes del sistema es reparteixen inevitablement a les estacions de la part baixa de la ciutat. Per aquest motiu, el Bicing elèctric està pensat, sobretot, per als desplaçaments entre mar i muntanya, a conseqüència lògica de l’orografia de Barcelona.

L’Ajuntament de Barcelona instal·la 182 endolls als aparcaments de B:SM

L’Ajuntament amplia la xarxa de punts de recàrrega elèctrica de vehicles a ciutat amb la instal·lació de 182 nous punts a la xarxa d’aparcaments de B:SM, en servei als aparcaments municipals de cara a inicis de 2015. Els nous endolls són en un 74% per a turismes i un 26% per a motocicletes.

Amb aquesta actuació, Barcelona insisteix en la seva aposta per liderar l’impuls del vehicle elèctric a la ciutat, i en la inversió durant els últims tres anys per estructurar una xarxa de punts de recàrrega d’ús públic i promoure la col·laboració públic-privada amb iniciatives en aquest sentit. En total, la ciutat compta amb 303 punts de recàrrega d’ús públic, dels quals 121 a la via pública, i els 182 a aparcaments de B:SM.

Close Menu