Barcelona augmentarà la flota del Bicing amb 300 bicicletes elèctriques a finals d’any

L’Ajuntament de Barcelona posarà en servei, de forma experimental, 300 bicicletes elèctriques a finals d’any i per a poder utilitzar-les els usuaris hauran de comptar amb la llicencia del Bicing, la qual hauran d’afegir una quota anual que no superarà els 15€. Aquest preu estipulat donarà accés a les noves màquines, a més, els usuaris hauran de pagar per cada viatge. La segona tinent d’alcalde, Sònia Recasens, ha explicat que el projecte es porta a terme pensant en el 2017, que és l’any en què es renovarà el concurs per a la gestió del Bicing. El cost d’incorporar aquestes noves tres-centes bicicletes serà d’uns 5,1 milions d’euros, i l’operació la portarà a terme Clear Channel, l’empresa que ja s’està ocupant de l’actual servei. En l’apartat visual, les bicicletes elèctriques tindran uns colors semblants als de les actuals i també incorporaran la publicitat de la companyia de telefonia mòbil que porten actualment, on també s’hauria d’afegir el patrocini d’alguna companyia de distribució d’energia, tal com ha afirmat la tinent d’alcalde.

Un dels requisits imposats a Clear Channel és que la companyia ha de buscar una màquina íntegrament fabricada a Catalunya. L’Ajuntament s’ha reservat el model per la presentació pública que tindrà lloc les pròximes setmanes, però els requisits de la nova màquina ja es coneixen: haurà de tenir un pes no superior als 23 quilos i haurà d’assolir els 25 kilòmetres. La vida útil de la bateria de liti serà de 20.000 kilòmetres i estarà incorporada al xassís, la qual cosa no es podrà separar i evitarà robatoris. La recàrrega total de la bicicleta es realitzarà en dues hores.

Una altra diferència respecte a l’actual Bicing és que la majoria de les estacions no seran al carrer: una part s’instal·laran en pàrquings de la xarxa de Barcelona Serveis Municipals i una altra part en aparcaments privats. Per a més seguretat, les úniques que seran a l’exterior seran les estacions de plaça Sant Miquel, Passeig de Gràcia, Plaça Tetuan, Sagrada Família i Plaça Espanya.

La implantació es farà en dues etapes: la meitat es posaran en marxa al desembre i, l’altra meitat, al gener. Hi haurà un total de 600 ancoratges per tota la ciutat i dues camionetes que aniran redistribuint els vehicles. En general, el Bicing funciona per gravetat –sempre hi ha més bicicletes a la zona baixa de la ciutat que a la zona alta–, però el sistema d’impulsió elèctrica pot canviar aquest comportament. En aquesta fase experimental, el nombre d’abonats estarà limitat a uns 8.000 usuaris, i només s’estudiaria una ampliació en cas que la demanda fos molt superior.

 

Close Menu